Nästa man till rakning, i vår serie av medarbetarintervjuer, är vår ständigt lika glada webbhotellschef Tobias Rangbo. FS Data har flera interna avdelningar, baserade på våra tjänster, där webbhotellet är den största av dem alla. Trots det har Tobias – gladeligen – ett finger med i nästan allt som rör vårt webbhotell.
– Hej Tobias, vem är du och vad gör du hos oss?
Jag är webbhotellschef på FS Data, en roll som är både rolig och utvecklande. Min primära uppgift är att säkerställa den dagliga driften av vår webbhotellsavdelning. Det kan innebära allt från att prata med våra kunder i olika ärenden till att planera och utveckla våra webbhotellstjänster. Min mest tillfredställande arbetsuppgift är dock att bistå mina kollegor på avdelningen och se deras utveckling, vilket i slutändan skapar en ännu bättre helhetsupplevelse för våra kunder.
– Du låter som en riktig ”fixare”. När du inte är på FS Data, vad fixar du med då?
Jag älskar att laga mat och att umgås med mina nära och kära, vilket jag gärna kombinerar så ofta som möjligt. Jag tycker även om att träna och försöker göra det ett par gånger i veckan, det blir då oftast styrketräning. Har jag tid över så lägger jag gärna min tid på någon typ av utbildande media (böcker, dokumentärer, biografier eller liknande).
– Fullt upp med andra ord. Men hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?
Ingen dag är den andra lik, vilket är en starkt bidragande faktor till att jag älskar mitt arbete. Men jag brukar inleda dagarna med att gå igenom ärenden från föregående dag och se till att vi arbetar av eventuella köer. Det blir även en del möten, från ledning och försäljning till support och produktutveckling. Sedan försöker jag alltid avrunda dagen med samtal till både kunder och samarbetspartner. Det är viktigt att aldrig tappa kontakten med ”verkligheten”, att alltid ha fokus på våra kunder och deras uppfattning av oss.
– Kan du berätta lite mer om vårt nya webbhotellspaket, FS Platinum XL?
FS Platinum XL ligger mig varmt om hjärtat då den tjänsten har utvecklats i samråd med ett flertal kunder och återförsäljare till oss. I vår tid av automatisering och likriktning finns ett tydligt behov av en mer personlig tjänst. Med FS Platinum XL kan vi erbjuda både högre teknisk prestanda och mer mjuka värden i form av prioriterad support, personliga månadsrapporter, dagliga virusscanningar osv.
Även om FS Platinum XL lanserades officiellt här förra veckan så har denna tjänst redan varit aktiv i två månader. De kunder som har valt detta webbhotellspaket har varit extremt positiva till den. Min förhoppning är att vi ska kunna vidareutveckla alla våra tjänster på detta sätt här framöver.
– Till sist då, vem ska vi intervjua härnäst och vad ska vi fråga denna person?
Jag tycker att vi ska intervjua en av våra fantastiska supporttekniker, Elias Jensen. Det vore roligt att få höra vilket supportärende som han känner sig mest stolt över under sin tid hos oss på FS Data.
Med det tackar vi Tobias för hans tid. Tobias är verkligen en resurs för FS Data, både internt och externt. Härnäst ser vi fram emot ett få intervjua Elias.