En intervju med Prowa webbyrå

Så här års är det full fart på webbyråerna runt om i Sverige. Våra återförsäljare arbetar hårt med att bistå sina kunder med hemsidor, e-handelslösningar och mer därtill. Det märks väl för våra ÅF-kontakter, som har nära kontakt med våra återförsäljare och bistår dem med allehanda tips, idéer och lösningar.

Som återförsäljare till FS Data erhåller man 20 % provision på alla fakturor från oss till ens kunder. Dessa kunder har tillgång till vår kundtjänst och kan t ex ringa oss för hjälp med att installera e-postkonton och hantera sina tjänster. Samtidigt har man som återförsäljare en egen kontrollpanel för sina kunder.

Vi har fått några minuter från en av våra återförsäljare. Här är en intervju med Jimmy Andersson på Prowa webbyrå i Eskilstuna.

– Hej Jimmy, berätta lite om vilka ni är?

Prowa webbyråMitt namn är Jimmy Andersson och jag är ägare samt grundare av Prowa Webb- & kommunikationsbyrå i Eskilstuna. Jag har en bakgrund inom marknadsföring och kundpsykologi, med tanken om hur kunder uppfattar företags budskap. Det ligger till grund för att jag startade Prowa.

Vi har stort fokus på just våra kunder och lyssnar in oss på vad de vill ha samtidigt som vi ger vår syn och vinkel på hur de bör formulera och strukturera sin nya plattform. Vi på Prowa gillar verkligen den personliga kontakten och även om vi har kunder från söder till norr så ser vi gärna till att få ett personligt möte på plats. Att vi även erbjuder support om kvällar och helger är något som våra kunder likaså uppskattar.

Alla webbyråer kan bygga upp hemsidor, e-handelsplattformar, SEO osv. och det finns ju ett antal byråer i Sverige. Därför är det viktigt att hitta något extra som kunden önskar och som man inte fått vid kontakt med andra byråer. Konkurrensen är stenhård, men vi har hittat vår vinkel på att jobba som webbyrå, vilket uppskattas och leder till många nya kunder.

– Vad har ni för kunder och vad har de för behov?

Jimmy Andersson, Prowa webbyråProwa jobbar egentligen med allt inom webben, från webbdesign till digital marknadsföring men även tryck på kläder. Vi vill hitta en helhetslösning för kunden samlade hos en samarbetspartner som i detta fallet är vi på Prowa. Vårt engagemang i kunden, med lyhördhet och återkoppling, samt förmågan att hjälpa kunden direkt ses som en betydelsefull byggsten i vårt arbete med kunderna.

Många upplever att de ofta inte har så mycket att säga till om när de ska bygga upp ny hemsida eller e-handel, utan de får en hemsida skapad och sedan är det bra. Hos oss har det tydligt visat sig att kunder uppskattar att de får vara med i processen. Vår sätt att jobba är att möta varandra för att uppnå det bästa resultatet. Det gör även att vi kommer närmare våra kunder och skapar en tillit till varandra.

Idag är våra kunders största behov att få en hemsida som ökar deras konvertering genom strukturerat innehåll och bra SEO. Då vi jobbar på ett lite annorlunda sätt i prissättningen än vad många andra gör så betyder det att vi lägger ner lika mycket energi och arbete oavsett om det är en mindre eller större kund. Vårt mål är kundens nya hemsida ska generera fler kunder. Ger hemsidan som vi skapat fler kunder åt företaget innebär det en ökad förtjänst till oss.

– Varför är ni återförsäljare till FS Data och hur tycker ni att det fungerar?

I vårt att sätt att arbeta mot kunder och hela tiden lägga fokus på att lösa problem snabb sökte vi efter en återförsäljare med samma egenskaper. FS Data hade detta och vårt samarbete med dem har vart perfekt hittills. Vi har en direktkontakt och får den hjälp vi behöver. FS Data jobbar som oss och vill hjälpa till att så fort som möjligt lösa det vi önskar.

Genom FS Data har vi även minskat en process hos kunden. Kunden slipper stå i kö hos vanlig support som är fallet i många fall oavsett vad man ringer om, nu ringer kunden till oss vid frågor kring hemsidan, server och e-post. Vi har då genom vår kontaktperson snabba svar som vi i sin tur kan lämna till kund. En process som oftast är löst och åtgärdat inom någon minut.

FS Data har vart en viktig del i varför vi är där vi är idag. Genom dem kan vi erbjuda något som våra kunder efterfrågar.

Med det tackar vi Jimmy för hans tid. Långvariga och goda relationer är något som vi på FS Data likaså uppskattar och arbetar efter, så vi önskar Prowa webbyrå all lycka med sina kunder och projekt! 🙂

You Might Also Like
Lämna ett svar