En intervju med Betrakta Reklambyrå

Som ni kunde läsa här förra veckan så har vi introducerat 20 % fortlöpande provision, för samtliga fakturor, i vårt populära återförsäljarprogram. Det är en nyhet som har mottagits väl, både av befintliga och helt nya återförsäljare.

Vår målsättning är att bli den främsta samarbetspartnern för de företag som vill erbjuda sina kunder domännamn, webbhotell och servrar, utan att behöva sköta tekniken själva. Men vi kommer inte kunna uppnå det utan ett nära samarbete och dialog med våra återförsäljare.

För att ytterligare visa exempel på hur våra återförsäljare arbetar så startar vi nu en liten serie med intervjuer av våra återförsäljare här i vår blogg. Först ut att bli intervjuad, det är Stefan Hultman från Betrakta Reklambyrå i Åtvidaberg.

– Hej Stefan, berätta lite om vilka ni är?

Företaget heter Betrakta Reklambyrå och det startade 1989. Vi arbetade från början med traditionell reklamproduktion, som trycksaker, reklamkampanjer etc., men de senaste 8-10 åren har webblösningar för företag blivit allt viktigare. Nu står webben för ca 80-90 % av vår verksamhet.

Vi arbetar huvudsakligen med att leverera designade och kompletta webbplatser, baserade på publiceringssystemet Joomla. Vi utvecklar också egna tillägg/funktioner till Joomla (s.k extensions). Dessutom tillkommer ofta arbete med fotografering, copyarbete, utbildning och support.

– Hur ser en vanlig kund ut hos er och vad har de för behov?

Små till medelstora företag i olika branscher, med de flesta belägna i Östergötland. Vi välkomnar dock gärna företag från hela landet. Våra kunder vill ofta ha råd och stöd med hur de ska komma igång med sin webbplats, hur de ska arbeta strukturerat, vilka möjligheter som finns osv. Joomla med tillägg ger många bra nyttofunktioner för företag, det kan t.ex vara automatiserade nyhetsbrev, filarkiv, bildgalleri eller en komplett webshop.

– Varför har ni valt att bli återförsäljare till FS Data?

Vi upptäckte FS Data 2006. När vi började att arbeta med Joomla så testade vi ett flertal olika webbhotell, med blev ganska så besvikna. Servrarna låg ofta utomlands med långa svarstider, supporten var dålig och serverkonfigurationen var ofta ”snålställd”, vilket orsakade problem med Joomla.

När vi provade FS Data blev vi dock positivt överraskade av framför allt den kunniga tekniska supporten samt mycket snabba svarstider på servrarna. Servrarna verkade vara optimalt konfigurerade för att köra Joomla systemet. De fåtal gånger det har varit problem så har vi alltid fått utomordentlig support som sträcker sig längre än vad man kan förvänta sig.

– Vad tycker ni om vårt nya provisionsupplägg, med 20 % provision på alla fakturor?

Det tycker vi är utmärkt, även om provisionsupplägget alltid kommit i andra hand för oss. Det viktigaste är att det fungerar rent tekniskt och att man kan få kunnig support. Givetvis känns det bra att man också kan få lite ”kickback” och det nya provisionsupplägget stimulerar ju ett långsiktigt samarbete, vilket är bra.

– Är det avslutningsvis något ni önskar se mer av hos oss i framtiden?

Det är klart att det alltid finns saker som kan förbättras, vi tycker dock att det skett mycket den senaste tiden med krafigt ökat webbutrymme, stöd för nya tekniker och en klart förbättrad kontrollpanel.

Det som står högt på önskelistan är en återförsäljarkontrollpanel, där man enkelt kan hålla koll på de kunder man har, vad det gäller webbhotell, domännamn, förfallodatum gärna i kombination med DNS-möjligheter.

Med det tackar vi Stefan för intervjun och önskar Betrakta Reklambyrå lycka till med alla sina spännande kundprojekt! Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete och vi är rätt så säkra på att önskemålet om en särskild kontrollpanel för återförsäljare kommer förverkligas här inom kort.

Är ni en återförsäljare till oss, som vill synas i en intervju i vår blogg? Hör då gärna av er till marknad@fsdata.se.

You Might Also Like
Lämna ett svar