Våra medarbetare: Johan Asplund

Johan Asplund

Redaktionen var på väg ned från köket då vi mötte en glad och reslig ängelholmare på väg upp. Vi passade på att småprata lite med Johan Asplund och det ledde till en intervju.

– Hej Johan. Berätta vem du är och vad du gör här hos oss?
Glad, enkel och spontan som är 31 år ung.
Jag jobbar främst som kundservicechef men också med att få igång vårt kontor i Stockholm och öka närvaron bland våra kunder i huvudstaden.

– När du inte är på FS Data, vad pysslar du med då?
Umgås med min sambo, vänner och familj. Gillar att resa, fotboll och hockey…. och öl.

– Du har gedigen erfarenhet av att ta hand om och hjälpa kunder. Vad är det viktigaste att tänka på i en kundrelation?
Att alltid jobba emot att leverera lite mer än vad som förväntas av kunden, då har du grund till att få en kundservice och supportavdelning i världsklass!

– Det har hänt lite på vår supportavdelning som har utökats. Kan du berätta lite mer om detta och vad det ger för mervärde åt våra kunder?
Vi har ökat styrkan med två duktiga medarbetare, det har gjort att vi ökat tillgängligheten samt minskat handläggningstiden för våra kunder

– Du har ganska nyligen flyttat till Helsingborg. Hur trivs du i sundets pärla?
Jag är ursprungligen från Ängelholm, så det kändes som ett ganska naturligt steg att flytta till Helsingborg. Men svaret på din fråga, Helsingborg är fantastiskt.

Fem snabba:
Nattuggla eller morgontupp? Morgontupp
Wallenbergare eller Nisses hemlagade? Alltid Nisses hemlagade, oavsett vad
Mallorca eller Malta? Hmm svårt men Mallorca får det nog bli
Vita loafers eller seglarskor? Hmm, seglarskor isåfall
Bruce Springsteen eller Volbeat? Bruce Springsteen

– Sista frågan. Vem är du lite mer nyfiken på och vill att vi intervjuar nästa gång?
Jag är nyfiken på vår säljare på serversidan, Jonathan Borin samt vilka utmaningar och trender som vi kan se inom servertjänster under 2018.

You Might Also Like