Våra medarbetare: Michael Andersson

Michael AnderssonUtan vidare fördröjning, nu är det dags för en till medarbetarintervju. Denna gång har vi pratat med Michael Andersson som tillhör den nyaste avdelningen på FS Data – vår säljavdelning.

I ett (snabbt växande) team om 5 personer så bistår Michael våra kunder och återförsäljare med tekniskt säljstöd och support om dagarna.

– Hej Michael, vem är du och vad gör du på FS Data?

Jag är en helt vanlig 32-åring, så vanlig man kan vara när man är född på Öland, som efter många år med jobb och studier i de småländska trakterna flyttade ner till Helsingborg och Skåne med flickvän och hund. På FS Data sitter jag på försäljningsavdelningen med arbetsuppgifter som rör allt från att hjälpa våra återförsäljare till att guida och underlätta för blivande kunder så att alla frågetecken de kan ha rätas ut.

– När du inte är på FS Data, vad gör du då?

Jag önskar jag kunde säga att jag sportar varenda dag på min fritid, men tyvärr är det väl 10 år för sent för att fortfarande kunna säga så. Försöker dock röra på mig så ofta jag kan i alla fall. I övrigt uppskattar jag såklart att umgås med sambon, fotografera, bildbehandla i Photoshop samt att glo på film (lite av en filmbuff).

– Vår säljavdelning är ju rätt så ny. Vad sysslar ni med förutom att sälja?

Det stämmer och det gör det också väldigt spännande, att få vara med på denna uppbyggnad med allt vad det innebär att ha en uttalad säljavdelning. Förutom att sälja? Ja, det är också en sak som gör det väldigt spännande, variationen på arbetsuppgifterna.

Att ena stunden svara på frågor från en blivande kund med väldigt tekniska frågor angående våra webbhotell till att hjälpa en återförsäljares kund att förstå nyttan av att byta från VPS till dedikerad server, det gör att det aldrig känns tråkigt. Det kanske låter som sälj allting, men sälj är mer än bara sälj.

– FS Data sponsrar ju SSWC och du ska med dit i år. Vad ser du mest fram emot med det?

Vet inte vart jag ska börja riktigt. Jag har varit på en hel del konferenser i mina dagar men aldrig på något som liknar Sweden Social Web Camp. Att vara omgiven av hundratals kunniga människor som brinner för allt som händer inom webbvärlden känns helt enastående och det kommer bli grymt lärorikt.

En annan sak är ju att det lika gärna kunde ha hållits i nån hightechbyggnad i Stockholm men istället….Tjärö….där vi kommer sova i tält och vara i naturen mest hela tiden, snacka om kontrast. Det går bara inte att missa chansen att få uppleva det.

– Nicklas, som vi intervjuade senast, ställde frågan: Vad är det bästa med försäljningsyrket?

Känns som en fråga värd ett par A4 sidor, tack för den Nicklas! 🙂 Men jag ska försöka hålla det kort.

För mig är det bästa med försäljningsyrket bland annat att få skapa affärer och allt arbete kring det som gör att en kund blir nöjd. För mig är yrket synonymt med att ha roligt och har jag roligt så tror jag det uppfattas av mina kunder vilket leder till ett mycket bättre samarbete samtidigt som det bygger långvariga relationer. Det finns som sagt hur mycket som helst att skriva kring denna fråga, men resten tar vi över en kaffe Nicklas.

– Vem vill du att vi ska intervjua härnäst och vad ska vi fråga denna person?

Jag tycker vi ska kasta oss över vår supportchef Fredrik Fagerlund och jag skulle vilja fråga honom hur man på bästa sätt hanterar en kund som av någon anledning är mindre nöjd?

Med det så tackar vi Michael och önskar honom fortsatt lycka till med försäljningen!

Vi återkommer om en inte alltför lång tid med nästa intervju, då med vår alltid lika glada supportchef Fredrik Fagerlund. Missa för all del inte våra tidigare intervjuer med Nicklas, Nini, J-P, Viktor, Henrik, Kjelle och Gabor.

You Might Also Like